Strona główna » Informacje prasowe » Aktualności » Idealna oferta pracy...

Idealna oferta pracy według specjalistów IT

Zatrudnienie specjalistów IT to wyzwanie dla wielu pracodawców. Dlatego nie warto zmniejszać swoich szans już na etapie formułowania ogłoszenia. Serwis rekrutacyjny MonsterPolska.pl zapytał kandydatów, jak skonstruowane oferty wzbudzają ich zainteresowanie, a co ich zraża już na wstępie.

Ambitni, mocno nastawieni na rozwój, szukający wyzwań i ciekawych projektów, które mogą realizować z dużą samodzielnością – taki obraz specjalistów IT wyłania się z badania MonsterPolska.pl. Międzynarodowy serwis z ofertami pracy przeprowadził pogłębione wywiady z przedstawicielami branży, w których zapytał również o to, jak powinna wyglądać oferta pracy, by wzbudziła ich zainteresowanie.

1.    Opis projektu
Okazuje się, że kandydaci z branży IT często mają problem z brakiem konkretów w ogłoszeniach. A dla tego sektora informacje takie jak zakres kompetencji oraz realizowany projekt ma szczególne znaczenie.
Z badania wynika, że kandydaci chcieliby wiedzieć nie tylko jakiego rodzaju projektu dotyczy rekrutacja, czy w jakiej technologii jest on prowadzony, ale również uzyskać informacje, które pozwolą im oszacować czy jest on odpowiednio interesujący i znaczący z punktu widzenia rozwoju ich kariery. Treść ogłoszenia powinna im również pozwolić ocenić, czy ich kompetencje są wystarczające. Tymczasem okazuje się, że często jest z tym problem. „Czytając ofertę pracy czasami tak naprawdę nie wiesz, czego od ciebie oczekują.” – zauważają rozmówcy Monstera.

2.    Życie w pracy
Pracownikom IT nie jest również wszystko jedno z kim będą pracować. Dlatego już z ogłoszenia chcieliby się dowiedzieć, jacy ludzie pracują w firmie, a także co mówią o projekcie, na który prowadzona jest rekrutacja.
Ogłoszenie rekrutacyjne ma oczywiście swoje ograniczenia i nie uda się zawrzeć w nim wszystkiego, ale mile widziane byłoby na przykład zdjęcie zespołu. A pozostałe dane – rekomendacje czy sylwetki pracowników, można umieścić na profilu pracy w serwisie rekrutacyjnym czy w zakładce kariery na www.
W wywiadach jako istotna wymieniana była również kwestia międzynarodowego charakteru pracy (wyjazdy, międzynarodowy zespół itd.), różnorodności powierzonych zadań czy elastycznego czasu pracy. Dlatego te aspekty warto podkreślać w ogłoszeniu.

3.    Krótko, treściwie i przyjaźnie

A jak formułować ogłoszenie? Po pierwsze informacje mają być podane w przystępny sposób. To znaczy krótko i treściwie, najlepiej z punktach. Bez rozwlekłych opisów, za to logicznie usystematyzowane. Wśród przykładowych ogłoszeń, które Monster pokazał badanym, najbardziej podobały się te, których struktura podzielona była na sekcje dotyczące: projektu (opis i wymagane kompetencje), roli pracownika w firmie (zadania i decyzyjność), życia w pracy (zespół, międzynarodowość, różnorodność) oraz benefitów. Nie jest dobrze widziana ani zbyt formalna, ale i zbyt nieformalna komunikacja. Styl ogłoszenia powinien być przede wszystkim przyjazny. „Naprawdę doceniam to, że napisali, że nie muszę wiedzieć wszystkiego, ale muszę chcieć się uczyć. To ważne”  - mówi jeden z rozmówców serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl.
Sections
©2011 Monster - Wszystkie prawa zastrzezone - U.S. Patent No. 5,832,497 - NYSE: MWW - V: 2017.22.0.55-220